Klachtenkompas van het KinderCoachKasteel

Wanneer iets schuurt op de reis door het innerlijke koninkrijk

In het KinderCoachKasteel geloven we dat elke ontmoeting een stap is op een reis van binnen naar buiten. Van hoofd naar hart, van zoeken naar thuiskomen. Soms verloopt die reis soepel, soms stuit je op een steen. Een onuitgesproken gevoel, een onverwachte teleurstelling, een woord dat anders aankwam dan bedoeld.

Juist op zulke kruispunten is het van belang om stil te staan, terug te kijken en de juiste richting opnieuw te bepalen. Dat vraagt om moed, openheid en zorgvuldige aandacht. Daarom hanteren wij geen standaard klachtenprocedure, maar een klachtenkompas een manier om opnieuw koers te vinden wanneer de samenwerking niet meer vanzelf stroomt.

Hoe werkt het klachtenkompas?

1. Eerst stilstaan bij wat er speelt
Wanneer er iets wringt, klein of groot, dan nodigen we je uit om eerst bij jezelf te rade te gaan. Wat is er precies geraakt? Wat wil er gezegd, gehoord of gezien worden? Je mag dit zelf doen of samen met iemand die je vertrouwt.

Je kunt natuurlijk ook meteen contact opnemen met ons. We moedigen aan om in eerste instantie het gesprek aan te gaan, omdat juist in de ontmoeting vaak verzachting en helderheid ontstaat.

Voelt dit moeilijk of is er behoefte aan een extra luisterend oor? Dan is het altijd mogelijk om een derde erbij te vragen, iemand die het gesprek neutraal en met compassie begeleidt.

2. Wanneer gesprek niet voldoende is
Mocht het niet lukken om er samen uit te komen, dan kun je je ervaring, klacht of zorg schriftelijk kenbaar maken bij het KinderCoachKasteel.

Stuur een brief of e-mail met jouw verhaal, je ervaring en wat je graag anders zou zien. We nemen jouw woorden serieus en beloven binnen zeven dagen een eerste reactie. Daarna plannen we samen een vervolgstap – een gesprek, een voorstel of een verheldering – die past bij jou én bij het kasteel.

Contactgegevens voor het klachtenkompas
KinderCoachKasteel
t.a.v. de luistercirkel
Kruizemuntstraat 627
7322 LW Apeldoorn
info@kindercoachkasteel.nl

Wat gebeurt er daarna?

  • Je ontvangt binnen een week een eerste reactie

  • We plannen, indien nodig, een gesprek om elkaar te verstaan

  • Binnen vier weken streven we naar een oplossing die klopt voor alle betrokkenen

Elke klacht wordt zorgvuldig vastgelegd en twee jaar bewaard, niet uit wantrouwen, maar om van te leren en te groeien. Het kasteel leeft – elke ervaring laat een afdruk achter en helpt ons beter te bouwen.

Inzage en afstemming

Deze klachtenkompasregeling is altijd in te zien voor ouders, kinderen en deelnemers van de masterclasses. Heb je vragen over de inhoud of wil je een passage besproken hebben? Laat het ons weten.

In gevallen waarin dit kompas geen richting biedt

Dan raadplegen wij de bron: de waarden van het KinderCoachKasteel. Vanuit liefde, helderheid en respect zal de directie van de Acacia Coach Academie dan in afstemming een besluit nemen.

Tot slot
Waar mensen met hart en ziel werken, kunnen misverstanden ontstaan. Daar schamen we ons niet voor. We nodigen uit tot eerlijkheid, omdat juist daarin de mooiste heling schuilt.

Mocht er iets zijn dat je op je hart hebt – weet dat de poorten altijd openstaan voor een gesprek. Niet om te verdedigen, maar om samen weer in beweging te komen.